Diétás alapok 2.: amit tudnod kell a fogyáshoz

Olvasási idő:
Az első részben sorra vettük mi az, amit ne csinálj, ha fogyni szeretnél. Ami azonban ennél sokkal fontosabb, az az, hogy mit csinálj a fogyás érdekében. Nem mellékes kérdés ugye? A diétás alapokat megismerni nagyon könnyű, betartani azonban annál nehezebb. Összeszedtem, mire figyelj oda, ha fogyni szeretnél.  

Bizonyára te is azok közé a nők közé tartozol (az összes nő), aki nem elégedett magával és próbált már valamilyen diétás rendszert. Ha eddig valamilyen csodát ígérő diétával, neadjisten csodabogyóval, léböjttel és egyéb borzasztó szervezetet romboló kúrával próbálkoztál akkor sajnos van egy rossz hírem. Nem véletlen, hogy nem volt, vagy csak rövid ideig volt hatásos a próbálkozás. Ugyanis a tartós fogyáshoz nem csak elhatározás, hanem kitartás és némi alaptudás is szükséges.

Kihagyhatsz dolgokat, csinálhatod, hogy „csak még egy szelet süti” vagy „még egy kocka csoki” de sajnos akkor nem fog érkezni a várva várt eredmény. A jó diéta nem az éhezésről szól. Nem az a lényege, hogy csak két féle ételt ehetsz felváltva, és egy hét után megunod az egészet. Az igazság az, hogy a jó diéta egy életre szól. A legjobb, amit tehetsz, ha megreformálod az étkezéseidet. Ehhez adok most tippeket.

Reformételek és semmi koplalás

Ha kialakítasz magadnak egy kényelmes, finom és egészséges kajákból álló rendszert, meglepően jobban fogod érezni magad, sőt, fogyni is fogsz. Ha nem a fogyás a célod, akkor is érdemes egészséges rendszert vinned az életedbe. Összeszedtem, mikre kell odafigyelned ahhoz, hogy fogyj, vagy egészségesen táplálkozz (vagy leginkább mindkettő):

  1. Egyél sokszor!

Diétázok és sokszor eszek? Hogyan függ ez össze? Érthető, ha elsőként meglepődsz ezen a ponton, mielőtt elkezdtem az egészséges életmódot, én is meglepődtem. De képzelj el egy világot, ahol sosem vagy éhes, minőségi kajákat eszel és kordában tartod a súlyod. Jól hangzik igaz? A legjobb pedig az, hogy az egészséges életmódodhoz hozzátartozik, hogy napi ötször egyél. Ugyanis ha nem így teszel, koplalsz, keveset eszel stb., akkor az anyagcseréd lelassul, és minden falat a zsírpárnákat gyarapítja majd. Ha többször eszel keveset, azt nem csak az anyagcseréd fogja meghálálni, hanem a vércukorszinted is. Ugyanis nem fog ugrálni, nem leszel állandóan éhes, és nem kívánod meg majd azt a szelet csokit, vagy sütit.

 

  1. Reggelizz!

A diéta megköveteli a reggelit. Nem péksüti, nem baconös szendvics, hanem rostokban és fehérjében gazdag étkezés! Később kifejtem, mit érdemes reggelizned, és hidd el, megéri összeállítani egy igazi, laktató, de egészséges reggelit.

  1. Víz, víz, víz!

Alapvető pont egy diétában, és egyébként is, a megfelelő vízfogyasztás. Könnyen lehet, hogy te is azok közé tartozol, akik egyszerűen elfelejtenek inni. Nap végén eszmélsz, hogy megint csak 1-2 pohár víz ment le. Pedig a testünk 70 %-a víz, ami ugye azt engedi feltételezni, hogy a folyadékpótlás elengedhetetlen. Kb. 3-4 litert kellene meginnod egy nap, aktivitástól, melegtől függően. Ha ezt nagyon sokallod, van egy tippem: álljon előtted mindig egy teli kancsó víz és egy pohár.  Ha látod, hogy ürül a pohár, mindig tölts rá vizet. Így elég gyorsan leguríthatsz 1-2 liter folyadékot. A lényeg itt is a tudatosság!

giphy

  1. Mozognod is kell!

Nem hiába hallhatod, hogy a diétánál az étkezés a legfontosabb. De a mozgás is legalább olyan fontos, hiszen gondolj bele: leadsz 2 kiló zsírt, mi marad helyette? Lógó bőr? Nem hangzik jól ugye? Mit szólnál, ha izmok kerülnének a helyére? Ha formás és egészséges külsőd lenne? A mozgás oldja a stresszt, növeli az anyagcseréd, fokozza a vérkeringésed, és ez csak pár kiemelt tulajdonsága. Tedd az életed részévé, és nagyon hálás leszel magadnak!

  1. Legyél türelmes

Elkezdted a diétát és már a második napon a mérlegen állsz, a leadott kilókat számolva? El kell keserítenem téged, sajnos nem egyik napról a másikra fogod ledobni a felesleges kilókat. Egy unásig ismételt közhellyel élnék most: a plusz kilók sem pár nap alatt rakódtak rád, ugye? Az ideális mértékű fogyás heti fél kilogramm körül van. Nyilvánvaló, hogy a súlytöbbletedtől is függ, milyen ütemben fogysz. A lassú ütemű fogyás egyébként is tartósabb, szóval csak türelem, ha valóban betartod a diétádat jönni fognak az eredmények!

Az első részt megtalálod itt!