Izomvesztés: mit is tegyünk ellene?

Olvasási idő:
Szomorú, de 40 felett rohamosan beindul az izomveszés. Ez számos negatívumot von maga után, ám megnyugtató a tény, hogy tehetsz ellene! Az alábbiakban összeszedtem, mit is lehet kezdeni a szarkopéniával, és hogyan maradhatsz formás, izmos nő a 4. X után is!

Az izomvesztés 40 felett kezdődik, 80 éves korunkra pedig az izomzatunk akár felét is elveszíthetjük. Mivel a mindennapi feladatokhoz nem igazán használjuk az izmainkat, hacsak nem kemény fizikai munkát végzünk, vagy rendszeresen sportolunk, ezért ez a veszteség nem feltűnő. Ennek ellenére nagyon komoly következményei lehetnek a szarkopéniának.

Kevesebb izom, több baj

Az izomvesztés nagyban csökkenti a teljesítőképességedet, és sajnos számos betegség kialakulásának esélyét növeli. Első tünetei a fáradékonysághoz köthetők: egy-egy hosszabb séta sokkal jobban kifáraszt, mint azelőtt, lassabban mennek a mozgással kapcsolatos tevékenységek, és az emelgetés sem megy már könnyen. Ha kifáradsz lépcsőzés, vásárlás, vagy bármilyen aktív tevékenység közben, akkor bizony könnyen lehet, hogy mindez az izmaid leépülését jelzi.

Ezeken túl persze más problémákat is okoz az izomvesztés. Az anyagcseréd belassul, amely könnyen megnövelheti a testsúlyodat. Sőt, a kor előrehaladtával egyensúlyzavart, eleséseket is eredményez, ami pedig sérüléshez vezethet.

Az izomvesztést érdemes megelőzni mozgás és sok fehérje segítségével

Mit tegyek, hogy megmaradjanak az izmaim?

Mint a legtöbb egészséget érintő probléma esetében, itt is a megelőzés a legfontosabb, ezért már 35-40 környékén el kell kezdened figyelni az izmaidra!

Ennek elsősorban két fő megoldása van. Az egyik a táplálkozás a másik pedig a mozgás.

Táplálkozás szintjén fontos, hogy növeld a fehérjefogyasztásodat. Ez ugyanis erősen visszafogja az izomvesztést. Igyekezz zsírszegény, fehérjedús élelmiszereket választani. Természetesen a húsok nagyon kézenfekvőek, de a tejtermékek, a tojás és a növényi fehérjék bevitele is nagyon jó döntés.

A másik fontos opció a mozgás. Ezt egyszerűen nem úszhatod meg 40 felett, és nem csak az izomvesztés miatt, hiszen a csontritkulás egyik fontos megelőzési módja is a sportolás. Erősítő és kardió edzésekre is ugyanúgy szükséged van, hiszen ezek növelik az izomtömeget. Idősebb korban ezeket már nehezebb kivitelezni, ilyenkor gyógytornász segítségére lehet szükség.

Idősebb emberek esetében is nagyon fontos, hogy ez a két megelőzési, kezelési módszer meglegyen. Ez esetben ugyanis gyors állapotjavulás, vagy az erőnlét szinten tartása is biztos. Sokkal többet árt, ha elhanyagolod ezt a két opciót, ugyanis nem csak az izmaid sínylik majd meg, ha nem törődsz velük eléggé. Válassz tehát mozgásformát, és egyél sok fehérjét!