Jóga alapok: miért próbáld ki?

Olvasási idő:

A jógázást nem feltétlenül azért kezded el, hogy formába lendülj. Azon kívül ugyanis, hogy jót tesz az egész testednek, nagyon jót tesz a lelkednek is. Ha stresszes vagy, nehezen kapcsolsz ki, nehezen koncentrálsz önmagadra, ez a neked való sport.

Neked mi jut eszedbe a jóga szó hallatán? Kitekert pózokban, valami mediterrán helyen, vagy a tengerparton, furcsa mozgást végző gazellatestű lányok? Le kell szögeznem, hogy a jóga sokkal, de sokkal több ennél. Ha legalább egyszer megfordult a fejedben, hogy benézz egy jógaoktatásra, csak bátorítani tudlak. Az alábbiakban össze is szedem, hogy miért.

De mi is az a jóga?

A jóga Indiából indult, eredete a Kr. e 3000-1800-as évekre tehető. Nem mai mozgásformáról van tehát szó, amit a legenda szerint a pusztulás és újjászületés istene Síva alkotott. Valójában azonban egy fejlett és ősi indoárja nép tapasztalataiból jött létre.

Hamar rájöttek, hogy a jóga remek egészségmegőrző tulajdonsággal bír, fokozza a szervezet működését, sőt erősebbé tesz. Testi viszonylatban mindenképpen ezek a mozgásforma erősségei: fejlesztik a vázizomzatot, az izmaid állóképességét, sőt, hajlékonyabbá tesznek a jógamozdulatok.

A jógázás a testnek és a léleknek is jót tesz
A jógázás a testnek és a léleknek is jót tesz

Ha jógázásra adod a fejed, más előnyökre is számíthatsz: például, hogy sokkal jobban fogod ismerni a saját testedet, javítod a koncentrációs képességedet, és sokkal tudatosabban fogsz lélegezni, ami, bármennyire is evidensnek tűnik, nem olyan egyszerű feladat. A jógának rengeteg változata van. Ha inkább egy nyugodtabb, relaxálósabb változatot szeretnél, arra is van mód, de ha izomlázig, kifulladásig akarsz mozogni, arra is van lehetőséged.

Mire tanít a jóga?

A jóga a testednek és a lelkednek is nagyon jót tesz. Segíti az ízületeid rugalmasságát, ezáltal könnyebben elkerülheted a sérüléseket, sőt, fiatalon tart. Biztosan kisebb esély lesz arra, hogy valamilyen ízületi megbetegedés megtámadjon. Éppen ezért az idősebb korosztálynak kifejezetten ajánlott mozgásforma, hiszen gyógyít, regenerál és hajlékonyabbá tesz.

A jógaórák végén megtanulhatod a légzőgyakorlatokat, a meditáció során pedig megtanulhatsz végre teljesen csak magadra figyelni. Ez azért is nagyon hasznos, mert a legtöbb nő képtelen csak önmagára koncentrálni. Biztosan veled is előfordul, hogy lepihensz kicsit, de akkor is a munkán, a családon jár az eszed, vagy épp az elvégzendő házimunkán kattog az agyad. A jóga megtanít valóban kikapcsolni, amit a későbbiekben, stresszes időszakokban is remekül hasznosíthatsz majd.

A jóga segít ellazulni, ami lássuk be, nagyon nem egyszerű. Ha neked sem megy olyan könnyen, hidd el, sokat tanulhatsz erről egy jógaórán.

Ha szeretnéd kipróbálni, mindenképp vágj bele! Mozgásnak és kikapcsolódásnak is nagyszerű megoldás, és annyi fajtája van, hogy biztosan találsz kedvedre valót!